Jak si postavit vlastní motocykl

Voní Vám benzín a máte rádi rychlost? Toužíte po tom mít vlastní motocykl, ale zákony kvůli vašemu věku Vám ještě nedovolí jezdit s motocyklem na silnici?

1. Příprava: V první řadě potřebujeme něco, co se trochu podobá motocyklu. Můžeme použít třeba starý motocykl Jawa 20 nebo Jawa 21, ale i Jawa Mustang. Důležité je, aby byl funkční motor.Potřebujeme alespoň 50ccm motor. Kubaturu motoru si můžeme zvětšit tak, že vybrousíme hlavu motoru.

2. Začínáme: Na začátku úplně odstrojíme motocykl (sundáme kola, motor, nádrž…). Potom si zvolíme barvu motocyklu. Předpokládáme, že budeme jezdit v lese nebo na poli, takže doporučujeme méně svítivou barvu. Natřeme rám, který jsme odstrojili a obrousili bruskou nebo smirkovým papírem, a pak necháme barvu den dva zaschnout. Doporučujeme emailovou a protikorozní barvu, jež po zaschnutí vypadá, jako kdybychom ji stříkali sprejem.

3. Sháníme díly: Nádrž na pionýru, jak jistě víte, je umístěna pod sedadlem. Ovšem jestli chceme, aby náš motocykl vypadal jako motocykl, doporučujeme sehnat nějakou na burze nebo vrakáči. Na rám, kam přijde nádrž, navaříme ocelovou hranatou trubku.Potom jsou pěkné staré krosové tlumiče, které jsou o něco vyšší než na pionýru, ale pozor na to, aby tlumiče nebyly příliš veliké a nedrhly o řetěz. Pěkný je také zvednutý zadní blatník, který můžeme zformovat i ze železa nebo hliníku. Na krosovém motocyklu nedělají parádu silniční pneumatiky a proto se dají sehnat krosové, ale to už budeme muset sáhnout dál do kapsy. Jestli všechny tyto věci máme, můžeme pokračovat.

4. Vyrážíme: Pokud chceme vyrazit, tak pro vlastní bezpečnost zkontrolujeme brzdy, olej v benzínu, správně promazanou převodovku. Pokud motor nepotřebuje vyladit, tak nám už nic nebrání vyrazit. Jestli takové štěstí nemáte? Tak na hlavě motoru jsou vždy dva šrouby s pružinkami - horním ubíráme výkon a spodním zvyšujeme jak výkon, tak průtok benzínu.

PŘEJI PŘÍJEMNOU ZÁBAVU BEZ PÁDŮ JAK NA CESTÁCH, TAK NA POLÍCH.

Zpět na úvodní stránku